Piirretty ruskeahiuksinen mies, jonka ympärillä sosiaalisen median merkkejä, kuten sydän ja peukku.

Selvitimme tammikuussa 2024, mitä mieltä asukkaat ovat Mustankorkean palveluista. Asukkaiden tyytyväisyyttä jätehuoltoon ja Mustankorkean toimintaan selvitettiin puhelinhaastatteluilla ja sähköisellä kyselyllä. Puhelinhaastatteluihin vastasi yli 550 asukasta ja verkkokyselyyn 860 asukasta.

Suosittelisitko Mustankorkeaa?

8,3

saamamme kouluarvosana

Tätä mieltä olivat verkkokyselyyn vastanneet

”90 prosenttia sanoi, että jäteauton kuljettaja hoitaa työnsä hyvin.”

”80 prosenttia oli sitä mieltä, että jäteastian tyhjennyspäivä toteutuu sovitusti.”

”48 prosenttia piti Mustankorkean hyötykeräyspisteitä siisteinä.”

”Suurin osa (63 %) otti yhteyttä Mustankorkean asiakaspalveluun puhelimella. Toiseksi eniten käytettiin sähköpostia (50 %) ja kolmantena chat-palvelua (24 %).”

”69 prosenttia oli tyytyväisiä vapaa-ajan kiinteistön jätehuoltoon.”

Top 5 kiitokset

4,7

Jätteiden lajittelun merkityksellisyys

asteikko 1–5

4,5

Asiakaspalvelun tavoitettavuus ja laatu

asteikko 1–5

4,4

Kotien jätehuollon toimivuus

asteikko 1–5

4,4

Jätteiden lajittelun helppous

asteikko 1–5

4,3

Jätekeskuksen ja lajittelupihan palvelu

asteikko 1–5

Top 5 kehityskohteet

4,0

Vaarallisten jätteiden lajittelu ja keräys

3,8

Jätehuollon kohtuuhintaisuus

3,4

Hyötykeräyspisteiden siisteys

3,1

Tieto siitä, mitä palveluita jätemaksuilla tuotetaan

Poistotekstiilit

40 %

kaipaa lisää tietoja poistotekstiilien lajittelusta

Eniten käytetyt palvelut

  1. Jäteastian tyhjennys- ja kuljetuspalvelut
  2. Lajittelupiha
  3. Hyötykeräyspisteet
  4. Lääkejätteiden vastaanotto apteekeissa
  5. Puutarhajätteen vastaanotto

Tietolähteet jäteasioissa

  1. mustankorkea.fi
  2. Puhelinasiakaspalvelu
  3. Kotiin jaetut jäteoppaat
  4. Uutiskirje
  5. Kulku-lehti

Mustankorkean lajittelupiha ja Laukaan pienjäteasema

Mustankorkea lajittelupihaLaukaan pienjäteasema
Sujuva asiointi86 %75 %
Hyvä asiakaspalvelu85 %74 %
Selkeät ja riittävät opasteet81 %72 %
Siisteys80 %71 %
Riittävä aukioloaika75 %47 %
Kohtuullinen hinnoittelu59 %59 %
Kuvaaja, jossa kerrotaan, että sekajätettä lajitellaan eniten. Toisena tulee paperi, sitten paristot ja biojäte.
Asukaskyselyyn vastanneista ihmiset kertoivat lajittelevansa eniten paperia, paristoja ja biojätettä.

Asiakaspalautteet kehittävät toimintaa

Lue, mitä Mustankorkealla on tehty asiakaspalautteiden saamisen jälkeen. Kiitos siis, kun annat palautetta. Ne luetaan meillä tarkasti ja mietitään, miten toimintaa voidaan kehittää.